Friday, December 10, 2010

Bengkel Rawatan Islam 2010



16 Oktober 2010,
Satu lagi kenangan tercatit dalam diari hidupku. tugasku selaku Timbalan Pengarah Program terpaksa dilaksanakan dengan sempurna. walaupun sudah banyak kali meeting diadakan, namun gerak kerja program masih belum cukup memuaskan. tidak semua ajk memberikan kerjasama yang baik. pengarah program masih blur dgn tugasnya. bahkan aku terpaksa mengambil alih tugasnya. biarpun setelah program dia yg mendapat nama, aku relakan jua. banyak masalah dan gerak kerja yg perlu disetelkan. banner dan poster program masih belum dibuat, bilangan peserta pun masih baru beberapa orang sahaja, penceramah pun masih belum dapat dipastikan kehadirannya.

Namun segalanya terlerai pada 16 Oktober tersebut. biarpun ajk yg ditugaskan datang lambat, tetapi masih lagi ada ajk lain yang membantu. aku terpaksa memberikan ucapan aluan kerana Penasihat Program datang lewat iaitu En.Shahrel Ahmad yg juga merupakan RO di C-Fisrt UTM dan Felo di KDOJ. apataha lagi Pengarah Program mahu menolaknya. terus ku pikul tanggungjawab tersebut. perkataanku umpama sirna, hilang seribu bahasa. apatah lagi ramai yang hadir iaitu kira-kira 170 orang peserta termasuk mak cik aku, cik jah. alhamdulillah, selepas itu, majlis berjalan lancar sehingga tamat sesi soal jawab. apabila sesi jamuan, aku menemani cik jah yang kelihatannya sedang menunggu suaminya di bawah tangga, kelihatan dia sungguh penat. kemudian kami mengambil makanan sama-sama dan makan di bawah tangga tersebut. hinggalah suaminya sampai.

Alhamdulillah, walaupun pelbagai kepayahan yg dirasakan. tetapi aku merasai nikmat itu apabila menerima pelbagai pujian terutama dari Ustaz Yusofdan Ustz Amro iaitu Imam dan bilal di MSI. kemudian ada juga pujian dari En.Jamaludin iaitu pensyarah kelas sosio dan Hj.Khasly iaitu staff di FTI. mudah-mudahan program ini dapat diteruskan pada masa akan datang oleh junior-juniorku. insyaAllah

No comments:

Post a Comment